Peter Thomas Roth

Peter Thomas Roth´s hudvårdslinje är ett resultatinriktat sortiment av vetenskapligt avancerade, korrigerande och lindrande produkter som uppfyller alla hudvårdsbehov. Detta inkluderar behandlingar som motverkar hudens åldrande, akne, missfärgning och solskydd för kvinnor och män i alla åldrar, med olika etniskt ursprung och olika hudtyper. Med hans breda kollektion, som omfattar drygt 100 produkter, kan alla få ett eget specialinriktat och anpassat behandlingsprogram.

Bakgrund till märket

Peter Thomas Roth förändrade sättet att arbeta med hudvård när han ville förändra sin egen hy. Hans sökande efter produkter som skulle kunna förbättra hans allt annat än perfekta hy ledde bara till besvikelse. Peter blev nedslagen när han upptäckte att de tillgängliga behandlingsalternativen inte var effektiva för hans hudtyp och ofta lämnade en obehaglig, obekväm hinna på huden. Han bestämde sig då för att utveckla ett sortiment av behandlande produkter som skapats med effektiva ingredienser och avancerad teknik och som erbjöd lösningar för ett brett spektrum av hudvårdsbehov. Det gav upphov till Peter Thomas Roth Clinical Skin Care.

OM PETER THOMAS ROTH

Peter Thomas Roth Clinical Skin Care uppstod inte enbart av nödvändighet – hudvård är en del av Roths arv. Peters pappas familj ägde och drev spahotell i Ungern från slutet av 1800-talet och under början av 1900-talet. När Peter utvecklade den produktlinje som bär hans namn utgick han från sina rötter och använde familjens formler – som byggde på naturlera och mineraler från vattenkällor, som uppskattades för sina botande egenskaper när det gäller vissa sjukdomar – och blandade recept från 1800-talet med ingredienser och teknik från 2000-talet för att skapa en bred hudvårdskollektion.

För att etablera konceptet samarbetade Peter med sin gamla vän och nuvarande affärspartner June Jacobs. Tillsammans lanserade de 1993 Peter Thomas Roth Clinical Skin Care. Sedan starten har produktlinjen fortsatt att uppfylla den föränderliga efterfrågan, de högsta standarderna i branschen och kundernas höga krav. Varumärket hyllas av många högprofilerade förebilder och flera av Hollywoods mest kända personer, t.ex. Sharon Stone, Hilary Swank, Debra Messing, Steven Spielberg och många andra.

Peter är fortsatt aktivt engagerad i den pågående, progressiva produktutvecklingsprocessen och kreativa varumärkeshanteringen, som idag omfattar drygt 100 produkter. Det stora sortimentet av problemlösande produkter är inriktat på unika hudvårdsbehov och inkluderar fuktcremer, rengöringsprodukter, solvårdsprodukter och behandlingar som är inriktade på att motverka åldrandet, akne och torrhet. Peter Thomas Roth har en examen från University of Pennsylvania, Wharton School of Business. Han bor idag i New York City med sin fru, Noreen, och deras två barn.